Πλέον μετράμε αντίστροφα για τον εναρκτήριο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2016, και η πόλη της Gap που θα αποτελέσει (αρχικά) το επίκεντρο του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ζει ήδη στου ρυθμούς του αγώνα. Τα πληρώματα και οι πρωταγωνιστές του WRC έχουν ήδη φτάσει στην πόλη και ξεκίνησαν τις πρώτες αναγνωρίσεις, συγκεκριμένα αυτές των ειδικών διαδρομών από το Μοnaco προς την Gap. Ανάμεσα τους, και ο πρώην “Γίνε Πρωταθλητής” Λάμπρος Αθανασούλας, που με το Νίκο Ζακχαίο ετοιμάζονται για μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις της καριέρας τους, έχοντας την υποστήριξη του Lascaris Foundation. Ο Έλληνας οδηγός, μετά την επιτυχία που σημείωσε στο Ράλλυ Ακρόπολις κατακτώντας την 3η θέση της γενικής κατάταξης, ετοιμάζεται με τον Νίκο Ζακχαίο για μία ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση, που δεν είναι άλλη από τη συμμετοχή του σε έναν από τους πλέον κλασσικούς αγώνες του θεσμού, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Το ελληνικό δίδυμο πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών με το Skoda Fabia R5 που θα εκκινήσουν στον αγώνα, ενώ ολοκλήρωσε και το πρώτο μέρος των αναγνωρίσεων. Κάπου εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο είναι τελείως καινούργιο, και δεν είναι το ίδιο με αυτό που συμμετείχαν στον εθνικό μας αγώνα. Ο Π.Τ από το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ συνάντησε τον Λάμπρο , μετά το πέρας των αναγνωρίσεων, μαζί με το Νίκο Ζακχαίο, αλλά και τους Δημήτρη Αμαξόπουλο και Δημήτρη Σαϊνη. Οι τελευταίοι, θα αναλάβουν και το δύσκολο έργο του ice crew, όπου και θα περνάνε από τις ε.δ. πριν την εκκίνηση, ενημερώνοντας το ελληνικό πλήρωμα για την κατάσταση του δρόμου. Σαφώς κουρασμένος, αλλά με διάθεση και χιούμορ όπως πάντα, ο Λάμπρος μας μίλησε για τις πρώτες του σκέψεις πριν τον αγώνα.
Μετά την πρώτη μέρα αναγνωρίσεων, πως σου φάνηκαν οι ειδικές;
“Αυτές που είδαμε σήμερα ήταν ως επί το πλείστον στεγνές, δηλαδή χωρίς χιόνι και πάγο, αλλά με κάποιες υγρασίες, οι οποίες σε αυτή την άσφαλτο με τον τόσο υψηλό δείκτη πρόσφυσης δεν σε προβληματίζουν. Η ε.δ. Barles, η δεύτερη νυκτερινή, ξεκινάει με στεγνό οδόστρωμα, αλλά από τη μέση ανηφορίζει και έχει χιόνι και πάγο σε όλο το δρόμο μέχρι τον τερματισμό. Μόνο σε αυτή συναντήσαμε δύσκολες συνθήκες που να θυμίζουν κλασσικό Μόντε. Κατά τα άλλα, αυτές που είδαμε σήμερα ήταν πολύ ωραίες.”
Σε σχέση με τα Ράλλυ Γερμανίας, Κορσικής και Ισπανίας, πως θα τον χαρακτήριζες;
“Είναι πιο κοντά σε αυτόν της Κορσικής, με διαδοχικές στροφές και μικρές ευθείες, αλλά σε καλύτερη άσφαλτο. Οι δρόμοι έχουν καλύτερη πρόσφυση, ενώ δεν έχει σπασίματα και λακκούβες όπως στη Γαλλία. Είναι γενικά σφικτές και κλειστές. Οι νυκτερινές έχουν γρήγορα και στενά κομμάτια, κάτι που αυξάνει πολύ το δείκτη δυσκολίας αν δεν έχεις γνώση του δρόμου. Αλλά αυτό είναι κάτι που ισχύει για όλους.”
Πριν από λίγες ώρες οδήγησες για πρώτη φορά το αυτοκίνητο, και μάλιστα σε δύσκολες συνθήκες με χιόνι και πάγο. Πως σου φάνηκε;
“Αρχικά έπαθα ένα σοκ… Ξεκινήσαμε την πρώτη μας επαφή και δοκιμή με το αυτοκίνητο, σε ένα πολύ στενό κομμάτι με χιόνι και πάγο. Ειδικά στο κατηφορικό κομμάτι ήταν σοκαριστικό, αφού με πολύ χαμηλή ταχύτητα δεν μπορούσες να στρίψεις! Νόμιζα ότι κάτι ήταν λάθος, αλλά μετά από συζητήσεις με τους μηχανικούς μου και άλλους οδηγούς, κατάλαβα ότι αυτές ήταν οι πιο δύσκολες συνθήκες που θα μπορούσα να συναντήσω στον αγώνα. Εν συνεχεία είδα και κάποια περσινά in car όπου και συνειδητοποίησα πως ακόμα και με ελαστικά με καρφιά, ο ρυθμός είναι πολύ προσεκτικός. Οπότε για να μείνεις στο δρόμο πρέπει να συνηθίσεις να πηγαίνεις σε κάποια κομμάτια αργά.
Η πρώτη σου επαφή με το αυτοκίνητο στην άσφαλτο πως σου φάνηκε;
“Το αυτοκίνητο είναι καινούργιο και αυτός είναι ο πρώτος του αγώνας. Σε κάποια στεγνά κομμάτια μέχρι να φτάσουμε στην ε.δ., αυτό που είδα είναι πως και στην άσφαλτο είναι ξεχωριστό. Γενικά, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, όπως και τα S2000 είναι φτιαγμένα για αυτές τις επιφάνειες. Ελπίζω στο shakedown να μην έχει χιόνι ή πάγο, και να μπορέσουμε να το δούμε σε συνθήκες αγώνα”.
Το σχέδιο και το πλάνο σου για τον αγώνα ποιο είναι;
“Το πλάνο δεν αλλάζει. Όταν έμπειροι οδηγοί και άνθρωποι που γνωρίζουν, σου λένε ότι πρέπει να μείνεις στο δρόμο για να έρθει ένα καλό αποτέλεσμα, αυτό είναι που έχω στο μυαλό μου. Βέβαια, δεν είναι εύκολο, αφού από τη στιγμή που μπαίνεις σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, αυτό που θέλεις είναι να πας όλο και πιο γρήγορα σε κάθε στροφή. Όμως, αυτό δεν ισχύει εδώ. Πρέπει κάποια σημεία να τα “πουλάς”, να αφήνεις το πόδι από το γκάζι έτσι ώστε να φτάσεις στον τερματισμό. Δεν μετράει μόνο ο χρόνος της ε.δ., αλλά αυτός στο τέλος κάθε μέρας ξεχωριστά και στο τέλος του αγώνα. Είναι ένας ιδιαίτερος αγώνας, αφού ακόμα και με χρόνους εξάδας μπορείς να καταλήξεις στο τέλος να ανέβεις στο βάθρο. Εμείς από τη στιγμή που δεν έχουμε την εμπειρία, πρέπει να μείνουμε στο δρόμο για να την αποκτήσουμε. Θέλουμε να μην κάνουμε λάθος και να φέρνουμε το αυτοκίνητο κάθε βράδυ στο σέρβις, βελτιώνοντας τους χρόνους και τις επιδόσεις μας.”
Η σύντομη επαφή μαζί τους, μας έδειξε ότι το ηθικό είναι όπως πάντα ακμαίο, ενώ παραμένουν προσγειωμένοι και συγκεντρωμένοι στο στόχο τους. Και αν θέλετε τη γνώμη μας αυτή είναι η συνταγή για την επιτυχία. Π.Τ.
Αναδημοσιευση από το www.4troxoi.gr , που είναι και χορηγοί επικοινωνίας της ελληνικής αποστολής .