ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΙ

Ολυμπιακό Ράλλυ 2024: Mε τους Κασίμη , Μουρίκη , Σούκουλη & Μούκα στον Πύργο

50 χρόνια συμπληρώνονται από την πρώτη διοργάνωση του Ολυμπιακού Ράλλυ και φέτος ο αγώνας που θα διεξαχθεί στις 18 και 19 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί με 50 συμμετοχές! Όλοι οι πρωταγωνιστές του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος θα δώσουν το παρών στη δεύτερη στροφή του θεσμού, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ένα πλήρωμα από την Ιταλία θα ταξιδέψει στον Πύργο για να αγωνιστεί στις ειδικές διαδρομές της Ηλείας. Διοργανωτής είναι το αθλητικό Σωματείο Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου (ΑΟΛΑΠ). Συνδιοργανωτές του αγώνα είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας), η Π.Ε.Δ.Δ.Ε (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δυτικής Ελλάδος), ο Δήμος Πύργου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας. Στο πλευρό των διοργανωτών βρίσκονται ο Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεσταίνων και ο Δήμος Ζαχάρως. Θεσμικοί υποστηρικτές είναι το Επιμελητήριο Ηλείας, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου, Ερμής και η Δημοτική Επιχείρηση Πύργου Α.Ε. ΟΤΑ

Με τις καλύτερες προϋποθέσεις θα διεξαχθεί ο φετινός αγώνας, καθώς οι 50 συμμετοχές αποτελούν αριθμό-ρεκόρ της τελευταίας δεκαετίας για τον αγώνα και θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών! Αναφορικά με τα πληρώματα που θα λάβουν μέρος στο 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ, «σημαιοφόροι» της κατηγορίας C1 θα είναι οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης που προέρχονται από την επιτυχία τους στο πρόσφατο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 2003 και του 2017 που επιστρέφει στον αγώνα έπειτα από 16 (!) χρόνια θα οδηγήσει ένα Skoda Fabia Rally2 Evo έχοντας δίπλα του έναν πολύπειρο συνοδηγό με 30 χρόνια παρουσίας στο χώρο των αγώνων. Νικητής στο Ολυμπιακό Ράλλυ το 2009, το 2011, το 2020 και το 2021, ο Ιωάννης Παπαδημητρίου στην έκτη εμφάνισή του στον αγώνα θα λάβει μέρος με συνοδηγό στο Skoda Fabia RS Rally2 τον Χρήστο Κουζιώνη. Άτυχος στην πρεμιέρα ο δύο φορές πρωταθλητής Ελλάδας θα «κυνηγήσει» άλλη μία επιτυχία στην Ηλεία, προκειμένου να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες για τη διεκδίκηση του φετινού τίτλου, αν και γνωρίζει πως ο δρόμος στο πρωτάθλημα είναι μακρύς. Με Skoda Fabia Rally2 Evo θα προσπαθήσουν να «επιτεθούν» την Κυριακή στον αγώνα οι Γιώργος Φιλιππίδης-Craig Drew, με τον πρωταθλητή Ελλάδος του 2016 να θέλει να επαναλάβει την επιτυχία του 2016, χρονιά όπου είχε φύγει νικητής από το Ολυμπιακό Ράλλυ! 10 χρόνια μετά την κατάκτηση του επάθλου της κατηγορίας WRC Production, ο Ιταλός Max Rendina θα αγωνιστεί στο Ολυμπιακό Ράλλυ. Στο δεξί μπάκετ του Skoda Fabia R5 θα βρίσκεται ο Emanuele Inglesi, στην πρώτη εμφάνιση του πληρώματος επί Ελληνικού εδάφους.

Το νεοσύστατο πρωτάθλημα της κατηγορίας Rally3 που θέσπισε από φέτος η ΟΜΑΕ προσέλκυσε 9 συμμετοχές, με «αιχμή» του δόρατος τους νικητές της πρεμιέρας, Νώντα Καρανικόλα-Γιώργο Κακαβά. Το πλήρωμα του μπλε Ford Fiesta Rally3 γνωρίζει πως θα χρειαστεί να ιδρώσει προκειμένου να διπλασιάσει τις νίκες του φέτος, έχοντας απέναντί του ικανούς συνδυασμούς που θα τα δώσουν όλα για όλα για την κορυφή. Οι Κύπριοι, πρωταθλητές στην πατρίδα τους το 2019, Πέτρος Παντελή-Πάμπος Λαός θα οδηγήσουν ένα Renault Clio Rally3 και συγκαταλέγονται μεταξύ των φαβορί για επικράτηση στην κατηγορία, όπως επίσης και οι θεαματικοί σε κάθε τους πέρασμα, Θέμης Χαλκιάς-Νίκος Κομνός με ίδιο αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα, οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου (Renault Clio Rally3) απέδειξαν στη Θήβα πως μπορούν να δουν στα μάτια συνδυασμούς με ισχυρότερες κατασκευές και στον Πύργο θα αγωνιστούν με κύριο μέλημά τους τη νίκη στην κατηγορία Rally3, προκειμένου να ξεπεράσουν την άτυχη στιγμή της πρεμιέρας. Για δεύτερη φορά θα αγωνιστεί στις ειδικές διαδρομές του Πύργου ο Γιώργος Αμούτζας με νέο συνοδηγό, τον Ηλία Παναγιωτούνη, έχοντας στα χέρια του ένα Ford Fiesta Rally3, με τον νεαρό οδηγό να εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του πριν λίγες εβδομάδες στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας. Συνέχεια στα μαθήματα εκμάθησης για τον “Flandy” που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta Rally3, με τον πολύπειρο Γάλλο Denis Giraudet δίπλα του, όπως και για τον αδερφό του, “JJ”, ο οποίος θα έχει στο δεξί μπάκετ του Ford Fiesta Rally3 τον αειθαλή Κώστα Στεφανή. Αξίζει να σημειωθεί πως η πρώτη φορά που αγωνίστηκε ο Στεφανής σε Ολυμπιακό Ράλλυ ήταν το 1977! Από εκεί και πέρα, με ενδιαφέρον αναμένεται η συμμετοχή των εκπληκτικών στη Σπάρτη, Νίκου Βιγκόπουλου-Νίκου Ζακχαίου (Renault Clio Rally3) που ατύχησαν στη Θήβα, ενώ οι Γιώργος Δελαπόρτας-Βαγγέλης Παναρίτης (Ford Fiesta Rally3) που βελτιώνονται συνεχώς, ευελπιστούν να είναι ανταγωνιστικοί στη δεύτερη συμμετοχή του οδηγού στην Ηλεία.

Στην Ν, οι Πάνος Ισμαήλος-Κωνσταντίνος Σούκουλης θα αγωνιστούν με Mitsubishi Lancer Evo IX και με τον οδηγό να θέλει να συνδυάσει την επιστροφή του στον αγώνα έπειτα από 4 χρόνια με την κατάκτηση της πρώτης θέσης στην κατηγορία. Από το επετειακό Ολυμπιακό Ράλλυ δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ο Ντίνος Τζέμος, που συμμετέχει για 16η χρονιά στον αγώνα, επιστρατεύοντας για την περίσταση τoν «παγκόσμιο» Νίκο Πετρόπουλο στο δεξί μπάκετ ενός Mitsubishi Lancer ένατης γενιάς. Για τη νίκη στη Ν θα αγωνιστούν επίσης τα αδέρφια Ηλίας και Δημήτρης Τσετσώνης με Subaru Impreza N12, όπως και οι τοπικοί Δημήτρης Σταυρόπουλος-Δημήτρης Πανούτσος με τον οδηγό να έχει για δεύτερη φορά στα χέρια του ένα τετρακίνητο Mitsubishi Lancer Evo IX. Με Lancer όγδοης γενιάς και με βλέψεις για μια θέση στο βάθρο της κατηγορίας θα λάβουν μέρος οι Αργύρης Τσούλος-Πάνος Σπυρογιάννης, ενώ πιστός στο ραντεβού του με ένα ακόμη Ολυμπιακό Ράλλυ είναι ο Νίκος Ντάβαρης (Mitsubishi Lancer Evo IX), ο οποίος θα έχει την καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Μακρή. Μόλις στον τρίτο αγώνα ράλλυ της ζωής του ως οδηγός, ο Ανάργυρος Λυμπέρης θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός Subaru Impreza N12 με πλούσια ιστορία, με συνοδηγό τον Ηλία Καραγκούνη.

Στην F2, οι νικητές της πρεμιέρας Πανίκος Πολυκάρπου-Γιώργος Βότσης ευελπιστούν να κάνουν το δύο στα δύο στο πρωτάθλημα, με το ασπρόμαυρο Peugeot 208 Rally4, έχοντας βέβαια αυτή τη φορά απέναντί τους τους τοπικούς Αντώνη Αγγελόπουλο-Χρήστο Δίπλα που θα μοιραστούν ένα Peugeot 208 R2. Οι Πρωταθλητές Ελλάδος στην κατηγορία το 2015 είναι πάντοτε υπολογίσιμοι και θα προσπαθήσουν να πετύχουν μία εντός έδρας νίκη στην F2. Παρά τη μηδαμινή εμπειρία του από το χώρο των χωμάτινων ράλλυ, ο Δημήτρης Παλαιοκώστας έδειξε θετικά δείγματα γραφής στους δύο πρώτους αγώνες του στη συγκεκριμένη επιφάνεια, έχοντας την πολύτιμη βοήθεια του συνοδηγού του Ανδρέα Βίγκου και μαζί θέτουν υποψηφιότητα για μια θέση στο βάθρο της F2 με το «ανανεωμένο» εξωτερικά Peugeot 208 Rally4. Άλλο ένα Ελληνοκυπριακό πλήρωμα θα δώσει τα παρών στην κατηγορία, αυτό των Χρύσου Παντελή-Βασίλη Κούγια (Peugeot 208 R2), οι οποίοι αναμένεται να είναι ανταγωνιστικοί στον Πύργο, ενώ κανείς δεν πρέπει να υποτιμήσει τους Παναγιώτη και Θεόδωρο Πανούτσο που θα προβάρουν για πρώτη φορά το Renault Clio R3 Maxi που απέκτησαν πρόσφατα. Οι τοπικοί Ιωάννης Γιαννακόπουλος-Ιωάννης Φωτεινογιαννόπουλος συγκαταλέγονται μεταξύ των πληρωμάτων που θα παλέψουν για μια θέση στο βάθρο της κατηγορίας, στην οποία θα συμμετάσχουν και οι Θεόδωρος Καλαμαράς-Δημήτρης Λαμπράκης, στην πρώτη τους εμφάνιση με ένα Ford Fiesta Rally4. Να αφήσουν πίσω την ατυχία που αντιμετώπισαν λίγο πριν το Ράλλυ Σπριντ Μολών Λαβέ τον Μάρτιο θα επιδιώξουν στο Ολυμπιακό Ράλλυ οι Αναστάσιος Παπαδόπουλος-Ανδρέας Βασιλόπουλος που με νέο πλέον κινητήρα στο MG ZR 160 είναι έτοιμοι να εξαπολύσουν τη δική τους επίθεση την Κυριακή στον αγώνα. Με νέο συνοδηγό στο Renault Clio Ragnotti, τον Σπύρο Καραστεφάνου, θα αγωνιστεί στον Πύργο ο Αλέξανδρος Μουρίκης που φέτος σκοπεύει να ακολουθήσει ολόκληρο το θεσμό του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος.
Στην κατηγορία F2 E, οι Αντώνης Δημόπουλος-Θύμιος Σκαλτσάς είναι σε θέση να πετύχουν εξαιρετικές επιδόσεις με το πισωκίνητο Toyota Starlet KP60, έχοντας να αντιμετωπίσουν, μεταξύ άλλων 3 πισωκίνητα Ford Escort MKII. Οι Καλαματιανοί Γιώργος Ρήγας-Ιωάννης Γεωργιάδης, δεύτεροι στην πρεμιέρα στην κατηγορία, θα επιδιώξουν να φύγουν θριαμβευτές από τον Πύργο, ενώ από τα Τρίκαλα θα ταξιδέψουν προκειμένου να αγωνιστούν στο 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ οι Γιώργος Χατζηγάκης-Ιωάννης Τόλιας, υποσχόμενοι να προσφέρουν πλούσιο θέαμα στο κοινό που θα βρεθεί στις ειδικές διαδρομές. Να εξοικειωθούν περισσότερο με το μπλε Ford Escort MKII θα επιδιώξουν οι τοπικοί Παναγιώτης Μπρης-Γιώργος Μικελόπουλος, ενώ ικανοί για «μεγάλα πράγματα» εμφανίζονται οι Γιώργος Μανέτας-Ανδρέας Αδαμόπουλος με μία Toyota Corolla AE111. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι Αναστάσιος Αναστασόπουλος-Αχιλλέας Παρασκευόπουλος με Toyota Corolla AE92, ενώ την έκπληξη θα κυνηγήσει ο 24χρονος Αριστείδης Μαυραγάνης, έχοντας τον πρωτάρη Ιορδάνη ΤσελεπίδηΙ στο δεξί μπάκετ μίας Toyota Corolla AE92. Έναν απροβλημάτιστο αγώνα θα επιδιώξουν να κάνουν οι περσινοί άτυχοι, Παναγιώτης Λαθούρης-Χρήστος Κουφός (Toyota Starlet), οι Αναστάσιος Τσαγκαράκης-Στάθης Κουφώλιας (BMW E30) που θα ταξιδέψουν από το Ναύπλιο για να συμμετάσχουν στη δεύτερη στροφή του Πρωταθλήματος, καθώς και οι Κωνσταντίνος Δημακόπουλος-Παναγιώτης Κακαλής (Toyota Starlet KP61) στον πρώτο αγώνα ράλλυ της ζωής τους.

Οκτώ συνδυασμοί θα κονταροχτυπηθούν για τη νίκη στην κατηγορία C6, με τους νικητές στην πρεμιέρα πριν ένα μήνα, Στέφανο Γιόκαρη-Γιώργο Μουρτζούκο (Toyota Starlet EP91) να κατεβαίνουν για πρώτη φορά στον Πύργο με στόχο άλλη μια επιτυχία φέτος, έχοντας να αντιμετωπίσουν τους κυπελλούχους της κατηγορίας το 2021, Ιωάννη Κασίμη-Χρυσούλα Δικοπούλου (Toyota Yaris). Από εκεί και πέρα, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι Νίκος Σωτηρόπουλος-Ευάγγελος Μούκας (Nissan Micra K11), ενώ θετικά δείγματα γραφής έδειξε στον πρώτο του αγώνα ως οδηγός τον περασμένο Μάρτιο ο Τάκης Μιχαλόπουλος που θα αγωνιστεί για πρώτη φορά από το αριστερό μπάκετ σε Ολυμπιακό Ράλλυ με συνοδηγό στο Toyota Yaris τον Παντελή Τζαβάρα. Τα τοπικά πληρώματα των Ιωάννη Αθανασόπουλου-Ιωάννη Κουζούλη (Toyota Yaris) και Αθανάσιου Πατέα-Βασίλη Παναγόπουλου (Toyota Starlet EP91) αναμένεται να αποσπάσουν το χειροκρότημα των ουκ ολίγων θεατών που θα βρεθούν στις ειδικές διαδρομές του 44ου Ολυμπιακού Ράλλυ, ενώ για μια θέση ψηλά στην κατάταξη της C6 θα αγωνιστούν οι επίσης τοπικοί, Παναγιώτης Μαντάς-Παναγιώτης Ρηγόπουλος (Toyota Yaris) και Διονύσης Κατέβας-Σπύρος Αποστολόπουλος (Toyota Yaris).


Παρά το γεγονός πως ο αγώνας δεν προσμετράει σε κάποιο θεσμό των Ιστορικών, τρία αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας θα λάβουν μέρος στο 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ. Με μια όμορφη Lancia Delta Integrale με πλούσια ιστορία θα αγωνιστούν οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς, ενώ με Ford Escort MKI θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά στον αγώνα οι Πέτρος Βασιλόπουλος-Παύλος Βοτζάκης και Σάββας Τζιλαβής-Γιώργος Δημόπουλος.

Η δράση ξεκινάει το Σάββατο 18 Μαΐου με το προαιρετικό shakedown που θα διεξαχθεί από τις 10:00 έως τις 14:00 στη διαδρομή του Λάλα (4,77 χλμ.). Εκεί, οι αγωνιζόμενοι θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν την τελευταία δοκιμή και να ρυθμίσουν κατάλληλα το setup του αυτοκινήτου, ώστε να είναι έτοιμο για τις απαιτήσεις του 44ου Ολυμπιακού Ράλλυ. Η διαδικασία του Διοικητικού και Τεχνικού Ελέγχου για τα πληρώματα που θα συμμετάσχουν στο shakedown θα διεξαχθεί στο Θεματικό Πάρκο Ξυστρή την Παρασκευή 17 Μαΐου από τις 17:00 έως τις 20:00. Τα υπόλοιπα πληρώματα θα περάσουν από τη διαδικασία το Σάββατο 18 Μαΐου από τις 15:00 έως τις 18:00 στον ίδιο χώρο. Το βράδυ του Σαββάτου στις 21:00 θα γίνει η παρουσίαση των πληρωμάτων – Εκκίνηση στην Κεντρική Πλατεία Πύργου, Σάκη Καράγιωργα, η οποία αναμένεται να είναι για άλλη μια χρονιά κατάμεστη από κόσμο. Η εκκίνηση του αγώνα θα δοθεί την Κυριακή 19 Μαΐου στις 08.00 στην έξοδο του Service Park (Θεματικό Πάρκο Ξυστρή) και ο τερματισμός θα πραγματοποιηθεί στην Κεντρική Πλατεία Πύργου, Σάκη Καράγιωργα στις 17:12 την ίδια ημέρα.

Ο αγώνας αποτελείται από 6 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 79,48 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Τα αγωνιστικά το πρωί της Κυριακής θα κατευθυνθούν στην ειδική διαδρομή «Φολόη» (μήκος 12,50 χλμ), η οποία θα πραγματοποιηθεί δύο φορές, ενώ δύο φορές θα διέλθουν και από την ειδική διαδρομή «Γραίκα» (μήκος 13,01 χλμ), η οποία χρησιμοποιήθηκε στο τελευταίο Ράλλυ Σπριντ που διοργάνωσε η ΑΟΛΑΠ τον περασμένο Νοέμβριο. Τελευταία ειδική του πρώτου loop και του αγώνα θα είναι η «Αλφειούσα» (μήκος 14,24 χλμ.), με διαφορετική χάραξη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Τα συνολικά χιλιόμετρα του αγώνα ανέρχονται σε 368,63 χλμ, με 289,15 χλμ απλών διαδρομών.

Συμμετοχές
Ωράριο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ 2024

15 & 16 Ιούνη 2024 – 20ο Rally Κορίνθου

31 Μάρτη 2024-8ο Rally Regularity Σικυωνίων -Ι.ΚΤΕΟ ΚΙΑΤΟΥ

23 & 24 Nοέμβρη 2024 – Πρωτάθλημα Crosscar RX – Διαδρόμιο