Με τον καλύτερο τρόπο πέρασε στην ιστορία το 14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Ο φετινός αγώνας περιελάμβανε αρκετές καινοτομίες, ικανοποιώντας τα πληρώματα που είχαν την ευκαιρία να διέλθουν από γνώριμες ειδικές παλαιότερων δεκαετιών. Οι άσχημες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν την Πέμπτη δυσκόλεψαν τους οδηγούς, με τον καιρό να τους κάνει το χατήρι τις επόμενες δύο ημέρες.
Στο αγωνιστικό κομμάτι, κανένα περιθώριο αμφισβήτησης δεν άφησε ο “Pedro”, που ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του 14ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Ο θριαμβευτής πέτυχε τη δεύτερή του νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα, ύστερα από την επικράτησή του το 2012. Έχοντας την καθοδήγηση του έμπειρου Emanuele Baldaccini, ο οδηγός της Lancia Delta Integrale 16V κέρδισε τις 11 από τις 14 ειδικές του τριημέρου, καρπώνοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων. Στην τελευταία ειδική του αγώνα, μάλιστα, λαχτάρησε, καθώς έσπασε η κρεμαγιέρα του Lancia. Σε καμιά περίπτωση δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των Ιταλών, οι Myrsell-Junttila. Το Σουηδικό δίδυμο αν και ξεκίνησε ορεξάτο κερδίζοντας την εναρκτήρια ειδική του αγώνα, έχασε πολύτιμο έδαφος στις υπόλοιπες ασφάλτινες διαδρομές. Λάτρης του χώματος, ο Myrsell δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στο Σαββατιάτικο σκέλος, τραυματίζοντας μάλιστα, τον πίσω τροχό του Porsche 911 RSR και αρκέστηκε στη δεύτερη θέση της γενικής. Το βάθρο συμπλήρωσε το έτερο Σουηδικό πλήρωμα των A.Johnsen-I.Johnsen (Porsche 911 RSR), συνδυάζοντας τη δεύτερή του επίσκεψη στη χώρα μας, με ένα θετικό αποτέλεσμα. Ο στόχος επετεύχθη για το πλήρωμα, το οποίο δεν πίεσε κατά τη διάρκεια του τριημέρου, καταφέρνοντας όμως να κερδίσει την τελευταία διαδρομή, σε έναν αγώνα που όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, θα μείνει αλησμόνητος στη μνήμη του. Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσαν οι Falcone-Ometto με Lancia Delta Integrale 16V, με τον οδηγό να διαμαρτύρεται για τα ελαστικά του αυτοκινήτου, τονίζοντας παράλληλα, πως δεν έχει συνηθίσει ακόμη το νέο του απόκτημα. Άλλο ένα Ιταλικό πλήρωμα, αυτό των Marenzana-Beltrame (Porsche 911 SC) ακολούθησε στην πέμπτη θέση, με τους Wirtmann-Kerekes (Ford Escort RS 20000) να τερματίζουν πίσω τους. Οι Πίτσος-Καραπαπάζης (Toyota Celica 2000 GT) με αντεπίθεση διαρκείας σήμερα ολοκλήρωσαν στην έβδομη θέση, όντας το πρώτο Ελληνικό πλήρωμα. Το δίδυμο στην επιστροφή του στην ενεργό δράση, έδειξε πως μπορεί να «κοιτάξει στα μάτια» τους ξένους συνδυασμούς και σίγουρα εάν δεν αντιμετώπιζε ένα κλατάρισμα την Παρασκευή, θα διεκδικούσε κάτι καλύτερο. Μακάρι να τους βλέπουμε πιο συχνά στους αγώνες. Την οκτάδα συμπλήρωσαν οι Πετρίδης-Πάλλας με το Toyota Corolla AE86 που εντυπωσίασαν στις χωμάτινες ειδικές.
Στον αγώνα του Ελληνικού πρωταθλήματος, πίσω από τους Πίτσο-Καραπαπάζη τερμάτισαν οι Π. Παραδείσης-Ποιμενίδης. Το πλήρωμα του Ford Escort RS 2000 ήταν ταχύτατο μέχρι την ειδική του Κεφαλαρίου, όπου μια μικροέξοδος του στέρησε τις όποιες ελπίδες είχε για επικράτηση. Το βάθρο στο σημερινό τρίτο γύρο του Ελληνικού πρωταθλήματος Ιστορικών συμπλήρωσαν οι Ζήβας-«Louki Look» με Toyota Corolla AE92, οι οποίοι εξέφρασαν παράπονα σχετικά με τη σειρά εκκίνησης που τους δόθηκε.
Ο αγώνας στιγματίστηκε από τις σχετικά λίγες εγκαταλείψεις. Σήμερα, ήταν η σειρά των Parisi-D’Angelo να τεθούν εκτός αγώνα από ακρόμπαρο στην τελευταία ειδική κι ενώ προηγούνταν στην κατηγορία 1 του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Οι Γ.Παραδείσης-Σκούρας (Ford Escort RS 2000) αποχαιρέτησαν νωρίς το χωμάτινο σκέλος, εξαιτίας μηχανικής βλάβης, ενώ δεν εκκίνησαν σήμερα οι Μανδρούκας-Τσάδαρης, οι οποίοι δεν κατάφεραν να επιδιορθώσουν το πρόβλημα που αντιμετώπισαν με τον κινητήρα του Porsche 911 RSR. Πρόβλημα στα ηλεκτρικά αντιμετώπισαν τόσο οι Φ. Σταφυλοπάτης-Μαργέτης (Lancia Delta Integrale), όσο και οι Κ. Βυτόγιαννης-Καστριώτης (Ford Escort RS 2000), που στερήθηκαν έτσι τη χαρά του τερματισμού.
Τον …ουρανό ανάποδα είδαν ο Μανουσαρίδης με τον δικό μας Γιάννη Τζόγια, τουμπάροντας το Ford Escort RS 2000.Το πλήρωμα ήταν 5οι γενικής στην πρωτη ειδική, και στα τελευταια 4 χλμ πιασαν τους δυο μπροστινούς και δεν βλέπαν απο την σκόνη , στην επόμενη ειδική είχαν την έξοδο.
Στην 5η θέση της κατάταξης των Ελλήνων και 3η στην κατηγορία τους τερμάτισαν οι Κασσιδόπουλος-Παναρίτης.
Αρωγοί στον φετινό αγώνα ήταν η Mercedes-Benz, η Minoan Lines, η Λουξ Κόλα, η Ευρώπη Ασφαλιστική και το Ι ΚΤΕΟ Κηφισίας.
Ο αγώνας τέλεσε υπό την αιγίδα του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.), του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.), καθώς και του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού.
Οι πρωταγωνιστές του αγώνα δήλωσαν:
«Pedro»: Ο αγώνας ήταν τέλειος για εμάς. Μας άρεσαν και οι χώματινες ειδικές σήμερα. Ξεκινήσαμε μουδιασμένα στην πρώτη, αλλά το διασκεδάσαμε στις υπόλοιπες. Στο τέλος αγχωθήκαμε, καθώς 6 χιλιόμετρα πριν το τέλος έσπασε η κρεμαγιέρα και πήγαμε ευθεία σε μια φουρκέτα. Αλλά τελικά τα καταφέραμε! Η ομάδα μου, η KSport έκανε πολύ καλή δουλειά όλο το τριήμερο!
Mats Myrsell: Στην προτελευταία ειδική στράβωσε ο πίσω τροχός, με αποτέλεσμα να χάσουμε χρόνο. Δεν βρήκαμε το σέρβις, οπότε μπήκαμε στο Λουτράκι με πρόβλημα. Επιβιώσαμε όμως και πήραμε πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια!
Anders Johnsen: Οι χωμάτινες ειδικές ήταν οι καλύτερες που έχω κάνει.. Φοβήθηκα αρκετά το Κεφαλάρι, αλλά τελικά το διασκέδασα πολύ Στην πρώτη ειδική σήμερα είχαμε τετ-α-κε, χάνοντας περίπου μισό λεπτό. Στη συνέχεια έχασα την αυτοπεποίθησή μου για λίγα λεπτά. Οι σημειώσεις μας στο χώμα δεν ήταν όπως θα θέλαμε. Τα καταφέραμε όμως! Η οργάνωση ήταν φοβερή. Μας άρεσε πολύ ο αγώνας!
Κωνσταντίνος Πίτσος: Σήμερα είχαμε έναν απροβλημάτιστο αγώνα και το ευχαριστηθήκαμε.
Παναγιώτης Παραδείσης: Τρομερή εμπειρία! Το ευχαριστηθήκαμε πάρα πολύ! Το Κεφαλάρι ήταν απαιτητική ειδική, καθώς είχε νερά, λάσπες και πέτρες! Σε αυτή την ειδική είχαμε μια άτυχη στιγμή, η οποία μας κόστισε. Όλα καλά όμως! Θα έρθουμε και του χρόνου σίγουρα!
Άγγελος Ζήβας: Η σειρά εκκίνησης δεν μας επέτρεψε να κυνηγήσουμε κάτι καλύτερο. Μας άρεσε ο αγώνας, αλλά μας αφήνει και μια πικρή γεύση.